Iloinen organisaatiouudistus

Long Play aloitti toimintansa vuonna 2012 vain 500 euron alkupääomalla. Sillä maksettiin ensimmäisen jutun kuvittajalle ja hankittiin flaijereita ja rintanappeja lanseerausbileisiin. Niiden kautta lukijoita ohjattiin kolmansien osapuolien kauppoihin, kuten Elisan sähkökirjakauppaan ja Readberry-palveluun, jotka myivät juttujamme e-kirjoina.

Slow journalism service Long Play wins the Uutisraivaaja Media Innovation Challenge

Long Play, a service for slow journalism, wins the 250,000 euros award in the Uutisraivaaja media innovation challenge. The challenge is organized by the Helsingin Sanomat Foundation. Long Play publishes long-form narrative journalism, and the articles are sold either as singles or by subscriptions. The focus is on reportages and investigative journalism. Long Play is…

Kohti parempia yöunia

Monesti vitsit ja parodiat onnistuvat kertomaan paljon enemmän todellisuudesta kuin vakavaluonteiset määritelmät. Niin tekee myös sutkaus, jonka mukaan startup on yritys, joka ei oikein tiedä, mikä on sen tuote, ketkä ovat sen asiakkaat ja miten se aikoo tehdä rahaa. Kun markkinat, asiakkaat ja tapa tehdä rahaa ovat kysymysmerkkejä, tapa lähteä liikkeelle on tehdä rohkeita hypoteeseja…

Hitaasti hyvä tulee

Long Play on toisenlainen media. Kun sanomalehdet lyhentävät pääjuttujaan 2500 merkkiin, me kirjoitamme 50 000 merkkiä. Kun mediataloissa uskotaan, ettei kukaan jaksa lukea näytöltä pitkiä tekstejä, me päätämme julkaista pirun pitkät juttumme vain digitaalisessa muodossa. Kun toisaalla verkkotoimittajien täytyy julkaista tietty määrä juttuja työvuoronsa aikana, me julkaisemme 12 juttua vuodessa.

Data and the Summer

Summer is finally officially here. So I’m wishing exciting holidays to everyone. It’s been a hot and intensive period of work at infogr.am. With the support of Uutisraivaaja we’ll rewrite a good part of our software, in general to make it way more flexible in regards to interactivity and animations. We’ll be working on this…

Taideteos ystävänä

On Display on uusi mobiili taideteosopas,joka julkaisee viikoittain jutun jostain juuri nyt esillä olevasta taideteoksesta. Ohjeet On Display -uutiskirjeen tilaamiseksi löydät blogikirjoituksen lopusta. Puhelimen kokoisessa taide-elämyksessä kiehtoo mahdollisuus uudenlaiseen vuorovaikutukseen. Tätä mieltä ovat testikäyttäjät, jotka ovat antaneet meille ensimmäisiä palautteita On Display -taideteosoppaasta. Meille on esitetty toive sovelluksesta, joka on käyttäjänsä ”oma opas” ja joka…