Lähtölaukaus kolmannelle Uutisraivaajalle: Hakuaika alkoi juuri

Ota hyvä innovointiasento ja anna ajatuksen lentää: kolmannen Uutisraivaaja-kilpailun hakuaika on juuri alkanut! Uutisraivaaja on Helsingin Sanomain Säätiön kilpailu, jossa etsitään parasta tiedonvälitykseen tai journalismiin liittyvää innovaatiota. Osallistumalla kilpailuun voit vaikuttaa median tulevaisuuteen. Kilpailun voittaja valitaan syksyllä 2015, ja voittaja voi saada projektilleen jopa 250 000 euron rahoituksen. Haku on alkanut tänään ja jatkuu tammikuun 17.…

Osallistu Uutisraivaaja-leirille!

Kuinka mediainnovaatiot syntyvät? Mistä löytyy hyvä idea tiedonvälityksen kehittämiseksi? Kuinka pääsen eteenpäin projektini kanssa? Tule Uutisraivaaja-leirille ottamaan selvää! Leiri on lokakuun lopulla järjestettävä viikonlopun mittainen intensiivinen tuotekehityspaja, jossa opitaan mediainnovaatioiden tekemisestä – eikä se maksa mitään. Ilmoittaudu mukaan siis heti, paikkoja on rajoitetusti! Mitä siellä tehdään? Leirin osallistujat kehittävät työpajassa ideoitaan Stanfordin yliopistossa syntyneen design…

Enkelien neuvoista

Riku Siivonen / Long Play Olen muutaman viime vuoden aikana päätynyt eri syistä viettämään aikaa niin sanottujen start up -piirien läheisyydessä. Siellä tapaamillani ihmisillä on intoa, kykyä, paloa ja voimaa. Se on virkistävää ja innostavaa. Mutta koska olen luonteeltani hieman synkkämielinen, olen kuunnellut erityisen tarkalla korvalla joitakuita sivulauseita. Niissä vanhemmat enkelit neuvovat, että aivan ensimmäiseksi…

Uutisraivaaja tulee taas!

Nyt sinulla on mahdollisuus vaikuttaa siihen, millaiseksi tulevaisuuden media ja journalismi muotoutuvat! Helsingin Sanomain Säätiö käynnistää jälleen Uutisraivaaja-kilpailun. Kilpailulla etsitään tiedonvälitykseen ja journalismiin uusia toimintatapoja ja liiketoimintamalleja. Kilpailu on kaksivaiheinen. Ensimmäisen vaiheen hakuaika alkaa 19.9.2014 ja päättyy 17.1.2015. Kilpailuun osallistutaan kuvailemalla hankkeen idea selkeästi ja yksinkertaisesti. Mukaan tulee liittää myös visualisointi ideasta. Toiseen vaiheeseen esiraati…

Iloinen organisaatiouudistus

Long Play aloitti toimintansa vuonna 2012 vain 500 euron alkupääomalla. Sillä maksettiin ensimmäisen jutun kuvittajalle ja hankittiin flaijereita ja rintanappeja lanseerausbileisiin. Niiden kautta lukijoita ohjattiin kolmansien osapuolien kauppoihin, kuten Elisan sähkökirjakauppaan ja Readberry-palveluun, jotka myivät juttujamme e-kirjoina.

Slow journalism service Long Play wins the Uutisraivaaja Media Innovation Challenge

Long Play, a service for slow journalism, wins the 250,000 euros award in the Uutisraivaaja media innovation challenge. The challenge is organized by the Helsingin Sanomat Foundation. Long Play publishes long-form narrative journalism, and the articles are sold either as singles or by subscriptions. The focus is on reportages and investigative journalism. Long Play is…