Click here to see the full image

We have been working on a lot of things from administrative stuff to visual design and at the same time tried concentrate on developing the product itself. Frameright has offered us a creative and intellectual challenge that is super fun and demanding at the same time. Our lives have been filled with books and articles and podcasts and online lectures about various topics from media publishing to founding and scaling start up companies.

Tripsteri – Kiinnostavia kohteita ja kestävää matkailua helposti hauskimmassa mobiilisovelluksessa

Työmatka, välilento, uusi kaupunki tai kaupunginosa ja rajatusti aikaa. Mitä kannattaisi tehdä, että saisi kohteesta kaiken irti? Saamme Tripsteri.fi-sivustollemme säännöllisesti tämän kaltaisia kysymyksiä. Vaikka kysymys on yksinkertainen, emme useinkaan voi vastata siihen tyhjentävästi. Ensin pitäisi tietää, mistä kulloinenkin matkaaja on kiinnostunut: vegaaniravintoloista, pienpanimo-oluista, torikahveista, ulkoilmafestareista, vintagevaatteista, designista, huvipuistoista vai kenties homobaareista. Entä missä hänen hotellinsa sijaitsee, montako tuntia tai päivää on käytettävissä ja mihin vuoden- ja vuorokaudenaikaan matkaaja on liikkeellä?

Suoratoiston selkäranka

Jokainen meistä on joskus kuunnellut Spotifyssa musiikkia, soittanut puhelun Skypellä, vilkaissut livelähetystä Yle Areenassa tai vähintään katsonut videon YouTubessa. Huolimatta erilaisista käyttötarkoituksista näillä palveluilla on myös yksi yhteinen tekijä. Kaikki neljä ovat nimittäin suoratoisto- eli striimauskanavia.

From an idea to reality

Frameright has been bubbling under for a while now. Three weeks ago we had an exciting week of Uutisraivaaja semifinal presentations and it was such a great feeling to finally pitch the idea and hear the reactions. It was also wonderful to see what other teams had come up with. Panic, excitement, happiness and many other feelings were going up and down on a roller coaster. After 12 fascinating ideas, it felt very relieving to hear that we had made it through to the finals.

Kuva: Elias Lahtinen

Aatos on vaatinut monen vuoden kypsyttelyn

“Menestyneen yrityksen luomiseen menee kauemmin kuin olympialaisiin valmistautumiseen. Vuosia”, sanoi Uutisraivaaja-voittaja ja Kyrö Distillery Companyn perustaja Mikko Koskinen Uutisraivaaja-leirillä syksyllä 2014. Tai ainakin hän sanoi suunnilleen niin. Tarkkoja sanankäänteitä on vaikea muistaa.

Samalla leirillä sai alkunsa idea podcastien tuotantoyhtiöstä ja jakelukanavasta, jonka nimesimme myöhemmin Aatokseksi.