Osallistu Uutisraivaaja-leirille: luvassa ideoiden kehitystä, neuvoja ja tietoa

Vuoden 2016 Uutisraivaaja-leirin hakuaika on päättynyt 7.10. Kuinka mediainnovaatiot syntyvät? Mistä löytyy hyvä idea tiedonvälityksen kehittämiseksi? Kuinka pääsen eteenpäin projektini kanssa? Tule Uutisraivaaja-leirille ottamaan selvää! Leiri on lokakuun lopulla järjestettävä viikonlopun mittainen intensiivinen tuotekehityspaja, jossa opitaan mediainnovaatioiden tekemisestä – eikä se maksa mitään. Ilmoittaudu mukaan siis heti, paikkoja on rajoitetusti! Mitä siellä tehdään? Leirin osallistujat…

Uutisraivaaja-voittajan neuvo uusille kilpailijoille: Pitää luottaa itseensä

– Uutisraivaajan myötä oli helppo päästä juttelemaan tärkeiden tyyppien kanssa, sanoo Lucifyn Juho Ojala. – Kannattaa olla rohkea! Ojala perusti Lucifyn yhdessä Ville Väänäsen kanssa. Alussa tiimin idea ei ollut kovin selvästi määritelty, mutta se kehittyi kilpailun myötä. Niin paljon, että Lucify ylsi jaetulle ykkössijalle viime vuoden Uutisraivaaja-kilpailussa. – Se, mihin pyritään korkealentoisemmin abstraktilla tasolla,…

Long Playn Vehkoo: Etsi hyviä neuvoja ja testaa käyttäjillä

– Kun me saimme kuulla Uutisraivaajasta, niin päätimme, että ilman muuta me haetaan! Näin kertoo toimittaja-tietokirjailija Johanna Vehkoo, yksi Long Playn perustajista ja Uutisraivaaja-voittaja vuodelta 2013. Nykyään Vehkoo vastaa palvelun kansainvälisestä kehittämisestä. Long Play on hitaan journalismin palvelu, joka julkaisee kuukausittain pitkiä juttuja, singlejä. Tekstit ovat tutkivaa journalismia, laajoja reportaaseja, henkilökuvia tai pureutuvat muuten syvälle…

Uutisraivaaja-voittaja kehottaa etsimään vaarallisia ideoita – video

– Jos haluaa olla kiinnostava, se vaatii näkemyksen siitä, millainen tulevaisuuden median pitäisi olla. Lisäksi vaaditaan idea siitä, miten voi omilla toimillaan viedä todellisuutta edes piirun verran sitä toivottua tulevaisuutta kohti. Tätä mieltä on Johannes Koponen, vuonna 2011 Uutisraivaajan voittaneen Scoopinionin toimitusjohtaja. Scoopinion on käyttäjilleen artikkelisuosituksia tarjoava selainsovellus. Uutisraivaajasta itseluottamusta Scoopinion voitti ensimmäisen Uutisraivaaja-kilpailun viisi…

Uutisraivaaja-voittaja Kukan 3 vinkkiä uusille kilpailijoille – video

“Kannattaa pureutua kunnolla siihen ongelmaan, jota ratkaisee.” Tässä on viime vuoden Uutisraivaaja-voittaja Kukan ensimmäinen ohje uusien mediainnovaatioiden kehittäjille. Kukan perustajajäsenet Mari Vaara ja Iris Sandelin lupautuivat jakamaan parhaat vinkkinsä syksyllä jälleen alkavan Uutisraivaaja-kilpailun osanottajille. Vinkit löydät jutun lopusta, mutta selvitetään ensin tiimin kuulumiset. Mitä kuuluu Kukalle? Vuonna 2015 Uutisraivaajan jaetun ykkössijan saavuttanut Kuka on toimituksille…

Onnea Uutisraivaajan voittajat Kuka ja Lucify!

Kolmannen Uutisraivaajan voittajat valittiin torstaina 17.9. Helsingissä. Voittajat julkistettiin Päivälehden museolla tilaisuudessa, jossa oli läsnä lukuisia mediamaailman ja innovaatioiden osaajia sekä aiemmin Uutisraivaaja-kilpailussa menestyneitä. Ensimmäistä kertaa Uutisraivaajassa valittiin kaksi voittajatiimiä: Kuka ja Lucify. Kuvat: Ida Pimenoff. Eturivissä vasemmalta: Lucify-tiimin Juho Ojala ja Ville Väänänen, Kuka-tiimin Iris Sandelin ja Mari Vaara. Takarivissä: Kuka-tiimin Tuomas Valtanen, Ville…

Uutisraivaajassa kaksi voittajaa: Kuka ja Lucify jakavat 250 000 euroa

Mediainnovaatiokilpailu Uutisraivaajan voittajiksi on valittu kaksi joukkuetta. Uutisraivaajan tuomaristo päätti jakaa 250 000 euron palkinnon Kuka– ja Lucify-tiimien kesken puoliksi Helsingissä 17.9. Kuka ja Lucify saavat siis kumpainenkin 125 000 euroa kehitysrahaa. Kuka on hakupalvelu, jonka avulla toimittajat löytävät aiheeseensa liittyviä asiatuntijoita. Kuka tuo asiantuntijuuden nopeammin ja monipuolisemmin toimittajille ja sitä kautta myös lukijoille ja…