Uutisraivaaja-blogia kirjoittavat innovaatiokilpailun osallistujat.

Miksi tarvitaan uudenlainen paikallisviestinnän ratkaisu?

Minua pyydettiin kirjoittamaan siitä, minkälaista on kehittää uutta verkkopalvelua. Itse kehittämisen prosessi toki sekin on kiinnostava ja kerromme siitä lisää myöhemmissä kirjoituksissa. Vuosien johtamisen, hallinnoinnin ja suunnittelun jälkeen on ollut innostavaa ja palkitsevaa päästä taas tekemään konkreettisesti asioita koodikäsityöläisinä. Kenties vielä kiinnostavampaa on kuitenkin avata sitä, mistä ajatus uuteen palveluun on syntynyt.

Toimittajista mikrotukihenkilöiksi

Perunanviljelijän kotona soi puhelin. ”Anteeksi, mutta yritin ostaa perunoitanne Karjaan ABC:ltä. Siellä on kuitenkin maksupääte taas rikki ja vessan lamppu pimeänä. Voisitteko hoitaa?” Viljelijä huokaa ja alkaa vetää takkia niskaan. Karjaa on kaukana eikä hänellä ole sananvaltaa huoltoasemaketjun asioissa, mutta elinkeino on vaarassa jos asiakkaat eivät saa perunoitaan. Pakko yrittää keksiä jotain. Voi farmaria; voi…

Arki Koittaa

Edellisen blogipäivityksen jälkeen matkustelu on vähentynyt ja eteen on tullut perusasioiden pistäminen kuntoon: Verotuksen, hankintojen, verovähennysten, kirjanpidon, pankkiasioiden, toimistotilan hoitamisen ja mitä erilaisimpien sopimusten selvittämiseen ja tekoon menee yllättävän paljon aikaa. Samaan aikaan täytyy ymmärtää mitä käyttäjät haluavat, miten käyttäjät saavat kuulla Scoopinionista.